Ondersteboven van moorkoppen - Reisverslag uit Canmore, Canada van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu Ondersteboven van moorkoppen - Reisverslag uit Canmore, Canada van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu

Ondersteboven van moorkoppen

Door: mariannebrink10

15 Juli 2011 | Canada, Canmore

Donderdag 14 juli

Vandaag deden we Banff aan. Eerst deden we boodschappen bij Safeway en daar hebben ze heerlijke (soort) moorkoppen. Wij deden deze zelf netjes in een doos. Bij het afrekenen van de boodschappen doet de cassiere deze netjes in een plastic tasje. Maar dat deed die troela ook met onze doos moorkoppen. Zo ondersteboven in een tassie. Wij kwamen natuurlijk niet meer bij van het lachen.

Als we Canmore uit willen rijden komt er een trein langs met maar liefst 110 wagons. Tja dan sta je daar een eeuwigheid te wachten. We reden eerst naar Bow Falls. Een brede wel lage waterval in de stad Banff. Via de golfbaan zijn we naar de Bow River gereden om in het (toen nog wel) zonnetje te genieten van onze lekkernij. Wist je trouwens dat Canadese eekhoorns dit ook overheerlijk vinden?

Daarna reden we via de Bow Valley Parkway naar Johnston Canyon om daar de lower (1,1km) en de upper (2,7*2= dus mooi wel 5,4 km) Falls te bekijken. Het is een flinke tippel. Maar ja je moet er wat voor over hebben om iets spectaculairs te zien. Het was weer schitterend.

Als we na afloop een bakkie (zeker een halve liter, zonder refill) hebben gedronken, begeven we ons weer op die mooie weg. En ja hoor, weer is het raak. Een moeder beer met twee little ones. De teller staat inmiddels op ELF. Het moet niet gekker worden.

We rijden dan naar the Tree Vermillions Lakes. Maar het weer begint om te slaan en het gaat regenen. De meren hebben bij deze weersomstandigheden hun charme verloren. Erg jammer. We besluiten in de auto te lunchen. Carla kruipt in de achterbak om brood te snijden. Echt hilarisch. De jongens zingen voorin met Pussycat (Mississippi) mee en dansen op het ritme van de ruitenwissers. Niet wijs die twee.

Na deze korte onderbreking gaan we naar Two Jack Lake, Cascade Pond en Johnson Lake. Inmiddels schijnt het zonnetje en maken we een wandelingetje langs het laatste Lake. Daarna bezoeken we de Hoodoos. Google maar even wat dit zijn. Het ziet er indrukwekkend uit. We moesten eventjes klimmen, maar het uitzicht is prachtig.

We beloonden ons zelf met een heerlijk ijsje bij Cows in de Banff Avenue. De wafels worden daar vers gebakken (dat wisten we nog van een eerdere reis).
Echt smullen geblazen.

Toen werd het tijd om huiswaarts te keren. We droppen de spullen in het hotel en gaan dan naar Safeway. 's Morgens hebben we gezien dat ze daar overheerlijke Chinese maaltijden verkopen. We pakten allemaal ons eigen doosje en vulden die met overheerlijk lekkernijen. We namen alles mee naar het hotel en dáár peuzelden we deze te overvloedige maaltijd op. Jammie.

We namen nog even de route voor de volgende dag door. Want morgen gaan we weer verkassen. We verlaten Canada en bezoeken the States. Ben benieuwd of alles bij de grens van een leien dakje zal gaan. Maar daarover vertel ik jullie morgen meer. Laterrrrrr.

• 15 Juli 2011 - 13:16

Jeffrey:

mmmm... dat moorkoppen verhaal is mij ook een keer overkomen, maar dan met tompoucen. de veroorzaker is ook een bekende van mij, een zekere M. Lekker hoor!

• 15 Juli 2011 - 14:24

Celeste:

Moorkoppen zijn wel je lievelings he mam? Je doet er van alles mee;)