....en dat is zeven, oh nee alweer acht - Reisverslag uit Canmore, Canada van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu ....en dat is zeven, oh nee alweer acht - Reisverslag uit Canmore, Canada van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu

....en dat is zeven, oh nee alweer acht

Door: mariannebrink10

14 Juli 2011 | Canada, Canmore

Woensdag 13 juli

Vandaag moesten we weer verkassen. Van Hinton naar Canmore. We hadden weer veel mooie dingen op het programma staan. O.a. de Icefield Parkway. Vanaf Jasper namen we eerst de 93A. Deze mooie weg loopt parallel aan de Icefield Parkway. Hier is ook veel wild te spotten. Maar helaas dit keer niets van dat al. Onze eerste stop is de Athabasca Falls. Een prachtige waterval. Helaas regent het en we balen dan ook flink. Temeer ook omdat tig bussen hun passagiers droppen en het ontzettend druk is.

Onze volgende stop is Goats and Glacier. Bij deze gletsjer zouden witte mountain goats kunnen zitten. Maar niet op het moment dat wij er zijn. Dan rijden we door naar de Sunwapta Falls. Een aantal jaar geleden hebben we hier overnacht. Ook deze waterval is prachtig. We belonen ons zelf met koffie en warme chocomelk in het resort.

We rijden de Parkway weer verder af en stoppen bij verschillende gletsjers en watervallen. Een ervan was de Bridal Veil Fall. We gaan hier lunchen. Er staan een paar dames van de Canadese Vereniging van Huisvrouwen. Zij wijzen ons op een beer met een cub naast de waterval. En verdomd, weer twee beren gespot. We hebben prachtig uitzicht op deze beesten.

Als we weer verder rijden staan aan de kant van de weg tal van auto's stil. Als we ook stoppen en uitstappen, spotten wij onze achtste beer al deze vakantie. Het kan niet op. En als we vijf tellen later alweer moeten stoppen, ditmaal voor vier bighorn sheeps,  kon ondanks het slechte weer, onze dag niet meer kapot.

We maken weer een wandeling bij Bow Summit om daar Peyto Lake te gaan bekijken. Wow, dit is pas blauw. Je moet er een pittige heuvel voor op klimmen (stijgingspercentage 40%) maar dan heb je wel wat. Die kleuren blijven fascineren. Dat kwam ook door het zonnetje, die, al was het maar voor eventjes, doorkwam.

Dan gaan we naar Lake Louise en ook hier regent het. Erg jammer, we wilden hier een wandeling naar Lake Agnes gaan maken. Dan maar snel door naar Lake Morraine, want als we het over blauw water hebben, dan is dit the place to be. Als we daar aankomen begint het ook weer te regenen. We klauteren snel naar boven, maar dan begint het te onweren. Erg gevaarlijk dus boven op een rots. Snel nemen we tig foto's van dit wereldwonder en stappen dan snel weer in de auto.

We besluiten maar naar Banff te gaan. Het is inmiddels al  18.00 uur geweest. We slenteren wat door het beeldschone stadje en gaan dan bij Earls dineren. Ook hier zijn we een aantal jaar geleden al eens geweest en daar bewaren we mooie herinneringen aan.
Na de overvloedige maaltijd lopen we nog wat door het regenachtige stadje en dan gaan we naar Canmore naar ons hotel.

Poeh, poeh, het was een lange, mooie, maar wel verregende dag. Maar volgens een app van de iPhone van Chris, wordt het morgen prachtig weer.
Daar duimen we maar voor.

• 14 Juli 2011 - 09:03

Corrie :

nou marianne hier is het echie rot weer ik da
    enk dat jij het beter treft maar je kan genieten van de omgeving veel plezier

• 14 Juli 2011 - 16:14

Marrie:

Moet tot mijn schande bekennen dat ik nu pas al jullie belevenissen heb gelezen. Maar het zijn weer smaakvolle verhalen die heerlijk weg lezen. Jullie hebben echt weer een geweldige tijd met elkaar. Geniet er nog van.
    Groet, Marrie
    (vanuit een regenachtig Luxemburg)