I love Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu I love Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu

I love Yellowstone

Door: mariannebrink10

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Zondag 17 juli

Vandaag hadden we een lange weg voor de boeg. Onze bestemming voor vandaag was Yellowstone. Het park, waarvan ik vroeger dacht dat het alleen maar in een tekenfilm van Hannah-Barbera bestond. Die filmpjes van Yogi Bear en een ranger. Maar het park bestaat echt, en wat voor park. Het is hier zo onbeschrijfelijk mooi en divers.

Bij ons vertrek uit Missoula hebben we nog even de tank en Jon heeft de ramen gezeemd. De lucht is mooi blauw en we hebben stille hoop dat het een fantastisch mooie dag gaat worden.

In Bozeman gaan we nog even naar de buurt SUPER om van alles in te slaan. En dan gaan we via Gardenir de noord-ingang van het Yellowstone National Park binnen. En direct al komen we in een prachtige omgeving. Bossen, rotsen, meren, sneeuw, fris groene weilanden. Echt geweldig om te zien. En waren we gisteren naar de Bison Range gegaan om bisons te zien. We waren nog maar net in het park en direct al lag er een bison in het weiland.

We lunchen in de schaduw met een deer (hert, dus geen tikfout) voor onze snufferds. Het is ook zo warm, dit zijn wij niet gewend na al die koude natte dagen die achter ons liggen. Dan rijden we verder en komen bij de Mammoth Hotsprings. Een soort kalkterrassen waar water overheen loopt. Een bizar verschijnsel. Het is ook vreselijk druk bij de parkeerplaats en we vrezen het ergste voor de rest van de dag. Maar deze angst bleek onnodig. We lopen door dit gebied, en dat is flink klimmen geblazen. Pas op de terugweg naar de auto merken hoeveel we hebben gelopen. We stonden natuurlijk iedere keer even stil om weer een wonder te aanschouwen.

We rijden verder en zien dan heel in de verte een roedel deers staan. En weer bewijst mijn camera zijn dienst. Ik kan zo ver inzoomen dat ik deze roedel goed heb kunnen vereeuwigen. Verderop ligt weer een bison. Echt heel gaaf.

En dan komen we bij het Norris Geyser Basin. In dit gebied komen allerlei geysers en poelen met kokend en borrelend water voor in de meest fantastische kleuren. We doen hier een wandeling, maar we weten niet hoelang deze is. Later bleek dat deze heel lang was, te lang. We waren kapot van de autorit van deze morgen en de hitte speelde danig parten. We waren pas om 19.00 uur terug bij de auto.

We besloten direct ons onderkomen voor de komende twee nachten in West Yellowstone op te zoeken. Daar kwamen we om 19.30 uur aan. Snel inchecken en dan op  zoek naar een restaurant. En dat was gelukkig niet al te moeilijk. In dit toeristische dorp stikt het van de eettentjes. We belanden weer bij een Chinees en later lopen we nog even naar de ijstent voor home made icecream. En dan vinden we het genoeg. We gaan terug naar de kamer, drinken nog wat en dan is het bedtijd. En nu maar hopen dat we morgen Yogi Bear tegenkomen.

• 18 Juli 2011 - 18:25

Yvonne:

Jullie maken weer heel wat mee deze vakantie, gaaf hoor om al die wilde dieren in het echt te zien.Carla,op het nest gaat alles z'n gangetje. Veel plezier nog,groetjes Yvon

• 18 Juli 2011 - 18:43

Corrie:

marian lekker eten is belangrijk en ijs dat is lekker straks weer lijnen haha geniet er maar van groetjes

• 19 Juli 2011 - 17:15

Ria :

Hoi carla en de rest
    wij hebben een hele leuke vakantie gehad met heel mooi weer.
    Maar het is niet vergeleken met wat jullie mee maken zeg. Echt geweldig hoor.
    Nou geniet er nog maar lekker van
    groetjes van ria