Ik zag Drie beren broodjes smeren - Reisverslag uit Hinton, Canada van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu Ik zag Drie beren broodjes smeren - Reisverslag uit Hinton, Canada van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu

Ik zag Drie beren broodjes smeren

Door: mariannebrink10

12 Juli 2011 | Canada, Hinton

Maandag 11 juli

Deze dag zou weer in het teken van verschillende wandelingen staan. We begonnen met de trail the Valley of the Five Lakes te lopen. Een trail van 5 kilometer die, hoe kan het ook anders, langs vijf meren ging. Wow, wat een heerlijke route was dit. Veel klimmen en natuurlijk ook weer dalen. En iedere keer een prachtig uitzicht op weer een prachtig meer. Deze wandeling duurde in totaal een uur en drie kwartier.

Na deze pittige wandeling waren we hongerig geworden en besloten we op een picknickplaats langs de Mount Edith Cavell Road te gaan lunchen. Een prachtige weg met behoorlijk wat stijging. Plots staan er auto's aan de kant van de weg, dus wij erachter. We zagen aan de overkant een beer met twee kleintjes. Chris heeft iets verderop de auto gekeerd en we zijn voor in de rij gaan staan. En dat was maar goed ook, want de beer met haar cubs liepen steeds met ons mee. Op een moment klommen de cubs een boom in. Wat hebben wij van dit schouwspel genoten.

We reden verder om de trail naar de Glacier te lopen. Het duurde zo lang voordat we er zijn dat we besluiten eerst te lunchen. Als dat gebeurd is rijden we verder en dan staan we al snel op de parkeerplaats.
We starten de wandeling en ineens doemt daar de gletsjer voor ons op. Dit is met geen pen te beschrijven hoe mooi deze is. Adembenemend, en niet alleen van de ijle lucht en het klimmen en klauteren. We lopen tot aan het meertje voor de gletsjer en genieten van dit wonderland. Kilometers hoge mountain doemt voor ons op. En dan horen we een oorverdovend lawaai. We zijn getuige van een heuse lawine. Hoog boven de gletsjer stort ik weet niet hoeveel sneeuw naar beneden. Wat een machtig gezicht.
We lopen weer als nietige mensjes naar de parkeerplaats, geheel onder  de indruk van wat we te zien hebben gekregen.

We rijden weer naar Jasper en halen een heerlijk ijsje bij een ijstent. Als we de lekkernij verorberd hebben bezoeken we Patricia Lake en Pyramide Lake.
We hebben nu wel genoeg gezien en we besluiten naar ons hotel in Hinton te gaan. En we zijn nog maar net op deze weg of we zien een aantal wapiti's. Een korte onderbreking van de rit dus. We rijden weer verder en dan steekt een mannetjes wapiti, met een enorm gewei, de weg over.

Wat een dag was dat zich. Echt helemaal top. We belanden uiteindelijk bij de slijterij en een shop called Nettorama (zeg maar een soort Action). Je begrijpt dat Chris stond te popelen om daar naar binnen te gaan. We lijmden Chris maar allerlei spullen voor de Weber (dus kindjes Brink) dan weten jullie wel hoe laat het is ;-)

Na het shoppen gaan we naar het hotel om alle foto's en filmpjes die we deze dag hebben gemaakt op de iPad te bekijken. Dit is een dag geweest om nooit meer te vergeten.

• 12 Juli 2011 - 14:32

Wes, San En Bode:

Wauuuuww echt super zeg!!! Eindelijk beren gezien! Echt gaaf hoor!! Zijn benieuwd naar de foto's!! Geniet nog maar lekker!
    Liefs!

• 12 Juli 2011 - 14:41

De Vier Uit Canada:

@Sandra, de foto's komen overmorgen. In dit hotel is de internetverbinding zeldzaam slecht. Verder gaan we weer op berenjacht vandaag.

• 12 Juli 2011 - 15:07

Celeste:

Dat wordt barbecuen zondag 25 juli! Ik reserveer de datum alvast;)

• 12 Juli 2011 - 15:09

Corrigeer:

Zondag 24 juli. Anders worden jullie weer ongerust;)

• 12 Juli 2011 - 15:26

Hetty De Vos:

Gaaf dat jullie eindelijk beren hebben gezien en waarschijnlijk ook nog op foto ?
    Trouwens Carla en Marianne jullie moeten de groeten hebben van een aantal bewoners van Giethoorn.
    Ze vragen zich wanneer het recreantenteam weer komt. Ik heb dit keer de bruggen heel gelaten.

groetjes en veel plezier verder

• 12 Juli 2011 - 16:31

Cin En Jeff:

Wat super gaaf zeg dat jullie eindelijk beren hebben gezien!!! maar waarom dan al zo vroeg smsen hahahah. we zijn natuurlijk ook benieuwd naar de foto's ervan.
    Wij hebben ons fotoboek binnen!! is echt super mooi geworden.
    Veel plezier kusssies ons

• 12 Juli 2011 - 18:41

Nel En Koos:

Wat een belevenissen het kan al niet meer stuk de beren en die lawine erg gaaf om te zien en nog veel plezier.