Dagje dierentuin - Reisverslag uit Hinton, Canada van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu Dagje dierentuin - Reisverslag uit Hinton, Canada van mariannebrink10 - WaarBenJij.nu

Dagje dierentuin

Door: mariannebrink10

13 Juli 2011 | Canada, Hinton

Dinsdag 12 juli

Vandaag begaven we ons weer naar Jasper. Onderweg komen we dezelfde mule deer als gisteren tegen. Volgens Carla heeft hij vannacht hier geslapen?
We rijden via de Maligne Road naar de gelijknamige canyon. We doen daar een korte trail over verschillende bruggen die over de canyon zijn gemaakt.
Als we op weg zijn naar de parkeerplaats loopt in de bossen een bruine beer. Jippie alweer een beer. We blijven wel een kwartier filmen en foto's maken van dit geweldige roofdier.

We rijden nu naar Maligne Lake en lopen de Moosse Lake trail van 4,4 kilometer. Deze viel ons een beetje tegen, weinig spectaculair, maar daarentegen wel weer heel veel muggen. Pokken beesten blijven dat toch. We hebben voor een vermogen aan Deet gekocht, maar het helpt geen zak.

Als we ons weer op de weg begeven komen we een bighorn sheep tegen. Gewoon op de weg een beetje bedelend. Dit beest liep elke stilstaande auto langs om te kijken of er nog iets te bikken viel. We lunchen aan het Medicine Lake in de zon. En als we de auto weer hebben ingepakt en wegrijden, staan we direct achter een aantal auto's stil. Weer een beer, het kan niet op vandaag. Wat geweldig zeg. Je wordt van alle kanten gewaarschuwd vooral in je auto te blijven zitten en wat doet iedereen? Iedereen stapt uit, ook wij. Levensgevaarlijk natuurlijk, maar reuze spannend.
Iets verderop komen we een mule deer tegen met een enorm gewei. Imposant beest is dat. Als we weer een tijdje over de prachtige weg hebben gereden komen we een hele kudde van die beesten tegen, wow te gek gewoon.

Om 15.00 uur zijn we weer in Jasper en trakteren we ons weer op een ijsje. We gaan heerlijk in een parkje van de zon genieten. Dan gaan we weer verder. We rijden naar Lake Annette om daar een trail te doen. Maar het pad is gedeeltelijk afgesloten. Er zit een bald eagle op een nest. Het paar heeft een jong en volgens de beschrijving  die op het bord hing, is dit het eerste nest van het stel. We zien op een moment de vogel boven het meer vliegen, zo op zijn nest af. Van een behoorlijk grote afstand hebben we de eagle toch op de foto gekregen.

's Avonds eten we Grieks. Een Nederlands meisje die ons bedient is dolblij weer eens Nederlands te kunnen praten. Zij woont hier al drie jaar en kan bijna niet meer accentloos Nederlands praten.

Als we 's avonds weer in ons hotel zijn constateren we dat het net is of we een dagje Artis hebben gedaan. Wat is Canada toch onwijs gaaf!

• 13 Juli 2011 - 14:29

Celeste:

Artis is een stuk goedkoper. Had je dat van tevoren geweten...

• 14 Juli 2011 - 09:12

Corrie:

ooooooooooooo marian je moet wel luisterren gevaarlijk je kan niet vechten met de beer eb cris ook niet blijf lekker in de auto die kan hard weg rijden haha